BİREYSELLEŞMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) FORMU
Öğrencinin Adı-Soyadı : Gül IŞIK
Sınıfı :
BEP Hazırlama Tarihi : 1 Nisan 2010
BEP Birimi Üyeleri: Sınıf Öğretmeni
(Danışman) : Özel Eğitim Öğretmeni
Öğrencinin şu anki performans düzeyi: Gül 13 yaşında bir kız öğrencidir. Günlük yaşam becerilerinden tuvalet becerilerini, yemek yeme becerilerini tamamen kazanmıştır. Giyinme soyunma becerilerinden çorabını, pantolonunu, ayakkabılarını, kazağını, ceketini, elbiselerini, eteğini çıkarıp giyebilmektedir. Temizlik ve bakım becerilerinden; ağzını yıkama/silme, burnunu temizleme, ellerini/yüzünü yıkama, dişlerini fırçalama becerilerini kazanmıştır. Gül, matematik becerilerinde; varlıklar arası benzerlik ve farklılıkları kazanıp, 1-9 arası sayıları sayabilmektedir. 9’dan sonra 10 hatırlatıldığında 19’a kadar birerli sayıp sonrasını sayamamaktadır. Gül 9’a kadar olan sayıların rakamlarını tanıyıp yazabilmektedir. Gül, ilkokuma yazma becerilerinde fişleri sık aralıklı kesik çizgiler üzerinden yazabilmekte “Ali bak” “Emel eve gel” fiş cümlesini okuyabilmektedir. Gül, giyinme soyunma becerilerinde gömleğini çıkarıp/giyme, giysilerindeki düğmeleri açıp/kapama, bağcık bağlama becerilerinde sınırlılığa sahiptir. Gül, temizlik ve bakım becerilerinden; saçlarını yıkama/kurulama, saçlarını tarama, banyo yapma, tırnak kesme, kulak temizleme becerilerini yapamamaktadır. |
Uzun Dönemli Amaçlar | Kısa Dönemli Hedefler Ve Ölçütler | Başlama Ve Bitiş Tarihi | Sorumlu Kişi |
I. Gül, öğretim yılı sonunda günlük yaşam becerilerinden; düğme çözme, düğme ilikleme, tırnak kesme, düğme dikme becerilerini bağımsız olarak yapar. | I- 1. Gül, düğmeleri beş denemenin dördünde bağımsız olarak çözer. I- 2. Gül, düğmeleri beş denemenin dördünde bağımsız olarak ilikler. I- 3. Gül, tırnaklarını beş denemenin dördünde bağımsız olarak keser. I- 4. Gül, beş denemenin dördünde bağımsız olarak düğme diker. | Nisan- Nisan- Nisan – Mayıs Nisan - Mayıs | |
II. Gül, öğretim yılı sonunda 50’ye kadar sayar, rakamları okur ve yazar. | II. 1. Gül, 1’den başlayıp 20’ye kadar ezbere birerli ritmik sayar (3/4) II. 2. Gül, 1’den 20’ye kadar olan rakamları tanıyarak söyler.(3/4) II. 3. Gül, 1’den başlayıp 20’ye kadar rakamları söylendiğinde yazar.(3/4) II. 4. Gül, 1’den başlayıp 30’a kadar ezbere birerli ritmik sayar (3/4) II. 5. Gül, 1’den 30’a kadar olan rakamları tanıyarak söyler.(3/4) II. 6. Gül, 1’den başlayıp 30’a kadar rakamları söylendiğinde yazar.(3/4) II. 7. Gül, 1’den başlayıp 40’a kadar ezbere birerli ritmik sayar (3/4) II. 8. Gül, 1’den 40’a kadar olan rakamları tanıyarak söyler.(3/4) II. 9. Gül, 1’den başlayıp 40’a kadar rakamları söylendiğinde yazar.(3/4) II. 10. Gül, 1’den başlayıp 50’ye kadar ezbere birerli ritmik sayar (3/4) II.11. Gül, 1’den 50’ye kadar olan rakamları tanıyarak söyler.(3/4) II. 12. Gül, 1’den başlayıp 50’ye kadar rakamları söylendiğinde yazar.(3/4) II. 13. Gül, 10’dan başlayıp 50’ye kadar ezbere onarlı ritmik sayar.(3/4) II. 14. Gül 5’ten başlayıp 20’ye kadar ezbere beşerli ritmik sayar.(3/4) II. 15. Gül 5’ten başlayıp 30’a kadar ezbere beşerli ritmik sayar.(3/4) II. 16. Gül 5’ten başlayıp 40’a kadar ezbere beşerli ritmik sayar.(3/4) II. 17. Gül 5’ten başlayıp 50’ye kadar ezbere beşerli ritmik sayar.(3/4) II. 18. Gül 2’den başlayıp 10’a kadar ezbere ikişerli ritmik sayar.(3/4) II. 19. Gül 2’den başlayıp 20’ye kadar ezbere ikişerli ritmik sayar.(3/4) II. 20. Gül 2’den başlayıp 30’a kadar ezbere ikişerli ritmik sayar.(3/4) II. 21. Gül 2’den başlayıp 40’a kadar ezbere ikişerli ritmik sayar.(3/4) II. 22. Gül 2’den başlayıp 50’ye kadar ezbere ikişerli ritmik sayar.(3/4) | Nisan- Nisan- Nisan- Nisan- Mayıs Nisan- Mayıs Nisan- Mayıs Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- Haziran- | |
III. Gül, öğretim yılı sonunda, sesli harflerle başlayan on iki fiş cümlesini okur-yazar. | III.1.Gül, “Ali bak” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar.(3/4) III.2. Gül, “Emel eve gel” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar (3/4) III.3. Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.4. Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) III.5. Gül, “Emel bal al” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.6. Gül,“Emel bal al ” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) III.7. Gül, “İpek ipi tut” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.8. Gül, “İpek ipi tut” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) III.9. Gül, “İpek topu at” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.10. Gül, “İpek topu at” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) III.11. Gül, “Oya okula koş” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.12. Gül, “Oya okula koş” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak azar(3/4) III.13. Gül, “Işık ılık süt iç” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.14. Gül, “Işık ılık süt iç” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) III.15. Gül, “Ömer mısır sever” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.16. Gül, “Ömer mısır sever” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) III.17. Gül, “Ömer mısır yer ” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.18. Gül, “Ömer mısır yer” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) III.19. Gül, “Ümit bu üzüm ” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.18. Gül, “Ümit bu üzüm” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) III.20. Gül, “Uyan ufuk uyan ” fiş cümlesini bağımsız olarak okur (3/4) III.21. Gül, “Uyan ufuk uyan” fiş cümlesini söyleyeni dinleyerek bağımsız olarak yazar(3/4) | Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs Nisan-Mayıs |
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI (BÖP) FORMU
Öğrencinin Adı-Soyadı : Gül IŞIK
Sınıfı :
Öğretmenin Adı-Soyadı :
Ünite/Konu | Okuma-Yazma |
Öğrencinin Performans Düzeyi | Gül, ilk okuma yazma becerilerinde fişleri sık aralıklı kesik çizgiler üzerinden giderek yazabilmekte, “Ali bak” “Emel eve gel” fiş cümlesini okuyabilmektedir. |
Uzun Dönemli Amaç | III. Gül, öğretim yılı sonunda sesli harflerle başlayan on iki fiş cümlesini bağımsız olarak okur-yazar |
Kısa Dönemli Hedef | III. I. Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini dört denemenin üçünde bağımsız olarak okur. |
Öğretimsel Hedef | III. I. 1- Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini dört denemenin üçünde bağımsız olarak öğretmenle birlikte okur. III. I. 2- Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini dört denemenin üçünde parmağıyla takip ederek okur. III. I. 3- Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini dört denemenin üçünde bağımsız olarak okur. |
Öğretim Süreci a. Öğretimin Yapıldığı Yer b. Araç-Gereçler c. Öğretimde Kullanılacak Yöntemler/Teknikler d. Süre e. Dersin İşlenişi f. Değerlendirme | Bireysel oda, Sınıf Büyük kartona yazılmış “Ali ata bak” fiş cümlesi. Küçük kartona yazılmış “Ali ata bak” fiş cümlesi Açık anlatım yöntemi ve soru cevap yöntemi. 40 dk Derse hazırlık: Ders bireysel odada 40 dk.lık bir ders süresinde işlenir. Öğrenci bireysel odaya alınmadan önce bireysel odadaki materyal dolabı öğrencinin dikkatini dağıtmayacak şekilde düzenlenir. Gözlem aynasından normal sınıfın görünmesini engellemek için perde çekilir, öğrencinin sırası, oturduğunda arka tarafı gözlem aynasına gelecek şekilde düzenlenir, derste kullanılacak materyaller öğretmenin kolay ulaşabileceği bir yere konulur . Sunum: Öğrenci sınıfa alındığında sırasına oturtulur, tam karşısına, göz hizasına gelecek şekilde öğretmen oturur. Öğretmen, yanındaki materyalleri eline alarak Gül bugün seninle “Ali ata bak” fiş cümlesini okuyacağız, okumak ister misin der. Öğrenci olumsuz cevap verir ya da hiç cevap vermezse; öğretmen, biz fişleri okuyarak yazıları okumayı öğreneceğiz. Yazı okumayı öğrendiğimizde çok güzel hikayeleri, masalları okuyacağız. Gül sen “Kırmızı başlıklı kız” masalını okumayı ister misin gibi örneklerle öğrenciyi derse güdüler. Öğrenci fişi okumaya olumlu yanıt verirse öğretmen, aferin Gül okumaya geçmeden önce senden uymanı istediğim bazı kurallar var diyerek kuralları açıklar. Bu kurallar dinle dediğimde beni dinlersen, göster dediğimde gösterirsen, oku dediğimde okursan, dersimiz bitene kadar yerinden kalkmazsan dersimizin sonunda bu çikolatayı kazanacaksın ve beden dersinde seninle top oynayacağız. Diye kuralları açıklar. Öğretmen küçük olan fişleri öğrencinin önüne verir. Öğrenci bir süre inceledikten sonra öğretmen büyük olan fişi eline alarak bak Gül bunun ikisi de aynı şimdi bunları okuyacağız der. Önce ben okuyacağım sen dinleyeceksin sonra beraber okuyacağız tamam mı Gül diye öğrencinin dikkatini derse çeker. Öğretmen fişi sesli olarak birkaç kez okur. Sonra öğrenciyle beraber okurlar. Ölçüt karşılandıktan sonra öğretmen öğrencinin önündeki fişi parmağıyla takip ettirerek tek başına okumasını ister. Öğretmen, öğrencinin olumlu davranışlarının tümünü sosyal pekiştireçlerle pekiştirir. Öğrenci olumsuz bir davranışta bulunursa davranış görmezden gelinerek ya da müdahale edilerek ortadan kaldırılır. Daha sonra öğretmen eline aldığı fişi öğrenciye göstererek Gül, burada ne yazıyor oku diye sorar. Öğrenci okuyamazsa öğretmen yardımla okutur. Eğer öğrenci fişi doğru olarak okursa farklı yerlere yazılmış “Ali ata bak” yazısı okutularak genelleştirme çalışması yapılır. Dersin olumlu bitmesi için öğrencinin doğru cevap verdiği bir zamanda; aferin Gül beni sessizce dinlediğin, oku dediğimde okuduğun, ders sırasında yerinden kalkmadığın için bu çikolatayı kazandın diyerek öğrencinin ödülünü verir ve dersi bitirir. BÖP değerlendirme formu kullanılarak başlangıç, öğretim süreci ve izleme değerlendirmesi yapılacaktır. |
BÖP DEĞERLENDİRME FORMU
Öğrencinin Adı-Soyadı : Gül IŞIK
Kısa Dönemli Hedef : III. I. Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini dört denemenin üçünde bağımsız olarak okur.
Çalışma Yeri : Bireysel oda, Sınıf
Araç-Gereçler : Büyük kartona yazılmış “Ali ata bak” fiş cümlesi. Küçük kartona yazılmış “Ali ata bak” fiş cümlesi
Öğretimin Başlama-Bitiş Tarihi : Nisan- Mayıs
Öğretimsel Hedefler | B. Değ. | I. Ot. | II. Ot. | III: Ot. |
1- Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini dört denemenin üçünde bağımsız olarak öğretmenle birlikte okur. | ||||
2- Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini dört denemenin üçünde parmağıyla takip ederek okur. | ||||
3- Gül, “Ali ata bak” fiş cümlesini dört denemenin üçünde bağımsız olarak okur. |
Değerlendirme sistemi : + : Bağımsız S : Sözel yardım
M : Model olma F : Fiziksel yardım
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI (BÖP) FORMU
Öğrencinin Adı-Soyadı : Gül IŞIK
Sınıfı :
Öğretmenin Adı-Soyadı :
Ünite/Konu | Sayılar |
Öğrencinin Performans Düzeyi | Gül, matematik becer,ilerinde varlıklar arası benzerlik ve farklılıklar kavramlarını kazanmıştır. Gül, sayı becerilerinde 1’den 9!a kadar olan sayıları rakamlarını tanıyarak sayabilmektedir. Ancak rakam olarak yazamamaktadır. Gül, 9’dan sonra 19 hatırlatıldığında 19’a kadar sayabilmektedir. Gül, 19’dan sonra 20 hatırlatıldığında saymayı devam ettirememektedir. Ayrıca Gül, yazı ve rakam yazma becerilerinde sınırlılığa sahip olup rakamları sık aralıklı kesik çizgiler üzerinden yazabilmektedir. |
Uzun Dönemli Amaç | II. Gül, öğretim yılı sonunda 50’ye kadar sayar, rakamları okur ve yazar. |
Kısa Dönemli Hedef | II. III. Gül, 1’den başlayıp 20’ye kadar olan sayılar söylendiğinde sayıların rakamlarını dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. |
Öğretimsel Hedef | II. III. 1- Gül, seyrek aralıklı kesik çizgilerle yazılmış 1’den 20’ye kadar olan sayıları çizgilerin üzerinden giderek dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. II. III. 2- Gül, başlama ve bitiş noktaları noktayla belirlenmiş 1’den 20’ye kadar olan sayıları noktaları birleştirerek dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. II. III. 3- Gül, 1’den 20’ye kadar olan sayıları örneğe bakarak dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. II. III. 4- Gül, 1’den 20’ye kadar olan sayıların rakamlarını söylendiğinde dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. |
Öğretim Süreci a. Öğretimin Yapıldığı Yer b. Araç-Gereçler c. Öğretimde Kullanılacak Yöntemler/Teknikler d. Süre e. Dersin İşlenişi f. Değerlendirme | Bireysel oda, Sınıf Seyrek aralıklı kesik çizgilerle belirlenmiş 1’den 20’ye kadar olan rakamların bulunduğu kağıtlar. Başlama ve bitiş noktası noktalarla belirlenmiş 1’den 20’ye kadar olan rakamların bulunduğu kağıtlar. Kalem, defter, silgi Beceri analizi yapılarak “Açık Anlatım Yöntemi” kullanılarak sunum yapılacaktır. 40 dk Derse hazırlık: Ders bireysel odada 40dk lık bir ders süresinde işlenir. Öğrenci bireysel odaya alınmadan önce bireysel odadaki materyal dolabı öğrencinin dikkatini dağıtmayacak şekilde düzenlenir. Gözlem aynasından normal sınıfın görünmesini engellemek için perde çekilir, öğrencinin sırası, oturduğunda arka tarafı gözlem aynasına gelecek şekilde düzenlenir, derste kullanılacak materyaller öğretmenin kolay ulaşabileceği bir yere konulur . Sunum: Öğrenci sınıfa alındığında sırasına oturtulur, tam karşısına, göz hizasına gelecek şekilde öğretmen oturur. Öğretmen, hazırladığı çizgi çalışmalarını öğrenciye gösterir. Gül, bugün seninle sayıları yazmasını öğreneceğiz der. Öğretmen, Gül beni dinlersen, çiz dediğim yerde çizersen, dur dediğim yerde durursan, yaz dediğim yerde yazarsan bu dersin sonunda silgi ile kalemi sana vereceğim der. Öğretmen derse olumlu başlanması için çocuğun yapabildiği aşamadan başlayarak hazırladığı örneği öğrencinin önüne getirir. Bak Gül sen bu çizgilerin üzerinden giderek bu rakamları yazacaksın diyerek sık aralıklı kesik çizgilerle belirlenmiş rakamları öğrenciye gösterir. Öğrenci rakamları yazdığında aferin çok güzel yazdın diyerek saçı okşanır. Öğrenciye yazabildiği rakamlardan birkaç tane daha yazdırdıktan sonra seyrek aralıklı kesik çizgilerden oluşan rakamların bulunduğu kağıt verilir. Bak Gül ben bu rakamları buradan başlayarak sonuna kadar yazıyorum diyerek öğrenciye model olunur. Sonra öğrenci rakamları yazmada zorlanırsa elinden tutarak bir rakam yazdırılır. Öğrenciye bakarak Gül şimdi de sen yaz diye cesaretlendirilir. Öğrenci rakamı yarıda bırakırsa devam et bitmedi. Bitene kadar kalemini kaldırma diyerek ipuçlarıyla çalışma basitleştirilir. Öğrenci rakamı yarıda bırakmadan tamamlarsa aferin çok güzel yazdın, hadi kendini alkışla diye pekiştirilir. Öğrenci seyrek aralıklı kesik çizgilerle belirlenmiş rakamları doğru olarak ölçütü karşılayana kadar yazdığında, başlama ve bitiş noktaları noktayla belirlenmiş rakamların bulunduğu çalışmaya geçilir. Öğretmen öğrencinin önündeki kağıtları alır ve bunlar çok güzel oldu bunları sınıfa asacağız, şimdi başka bir kağıda rakamları yazalım tamam mı Gül diye öğrenciyi derse güdüler. Öğretmen başlama ve bitiş noktası noktalarlar belirlenmiş rakamların bulunduğu kağıdı öğrencinin önüne koyar. Öğretmen başlama ve bitiş noktaları noktalarla belirlenmiş rakamları öğrenciye model olarak yazar. Sonra öğrenciyi yazması için cesaretlendirir. Öğrenci rakamları yazmada zorlanırsa elinden tutarak fiziksel yardımla rakamlar yazdırılır. Öğrencinin elini bıraktığında hadi şimdi de sen yaz diye öğrenci cesaretlendirir. Öğrenci rakamı yazamadığında fiziksel yardımla “buradan başlıyor burada bırakıyoruz” diye açıklama yaparak rakam yazdırılır. Öğrenci başlama ve bitiş noktası noktalarla belirlenmiş rakamları yardımsız yazdığında aferin Gül rakamları çok güzel yazdın diye ödüllendirilir. Öğrenci başlama ve bitiş noktası noktalarla belirlenmiş rakamları ölçütü karşılayana kadar yazdığında öğrencinin önündeki çalışma kağıtları kaldırılır. Öğretmen öğrencinin önüne boş kağıt verir. Öğretmen, öğrenciye Gül şimdi de benim söylediğim rakamları yazacaksın der. Öğretmen bir sayı söyler ve öğrencinin tepkisini bekler. Eğer öğrenci sayıyı yazarsa öğretmen çok güzel oldu diye ödüllendirir. Öğrenci sayıyı yazamazsa öğretmen söylediği rakamı öğrencinin önüne koyar ve bakarak yazmasını ister. Öğrenci ölçütü karşılayana kadar bağımsız yazarsa; beni dinlediğin, yaz dediğimde yazdığın, dur dediğimde durduğun için bu kalem ile silgiyi sana veriyorum diyerek ödülünü öğrenciye verir. BÖP değerlendirme formu kullanılarak başlangıç, öğretim süreci ve izleme değerlendirmesi yapılacaktır. |
BÖP DEĞERLENDİRME FORMU
Öğrencinin Adı-Soyadı : Gül IŞIK
Kısa Dönemli Hedef : II. III. Gül, 1’den başlayıp 20’ye kadar olan sayılar söylendiğinde sayıların rakamlarını dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar
Çalışma Yeri : Bireysel oda, Sınıf
Araç-Gereçler : Seyrek aralıklı kesik çizgilerle belirlenmiş 1’den 20’ye kadar olan rakamların bulunduğu kağıtlar. Başlama ve bitiş noktası noktalarla belirlenmiş 1’den 20’ye kadar olan rakamların bulunduğu kağıtlar. Kalem, defter, silgi
Öğretimin Başlama-Bitiş Tarihi : Nisan- Mayıs
Öğretimsel Hedefler | B. Değ. | I. Ot. | II. Ot. | III: Ot. |
Gül, seyrek aralıklı kesik çizgilerle yazılmış 1’den 20’ye kadar olan sayıları çizgilerin üzerinden giderek dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. | ||||
Gül, başlama ve bitiş noktaları noktayla belirlenmiş 1’den 20’ye kadar olan sayıları noktaları birleştirerek dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. | ||||
Gül, 1’den 20’ye kadar olan sayıları örneğe bakarak dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. | ||||
Gül, 1’den 20’ye kadar olan sayıların rakamlarını söylendiğinde dört denemenin üçünde bağımsız olarak yazar. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder