BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI (BÖP) FORMU
Öğrencinin Adı- Soyadı: Belgin TAN Öğretmenin Adı-Soyadı:
Sınıfı: 1/A Ders: Hayat Bilgisi
Tema/ Konu | Benim Eşsiz Yuvam / Vücudumuz |
Öğrencinin Performans Düzeyi | Belgin, 7 yaşında 1. sınıf öğrencisidir. Alfabedeki e,l,a,t,o,p,r ve s seslerini bilmekte ve çıkarabilmektedir. Bu seslerden hece, kelime ve cümle oluşturma çalışmaları yapabilmektedir. Yönerge verildiğinde vücudunda başını, başındaki organlarını, gövdesini, kollarını ve bacaklarını gösterememektedir. Vücudundaki organların işlevlerini bilmemektedir. Model olunduğunda grup oyunlarına katılabilmekte, sözel ipuçları ile özel yönergelere uyabilmektedir. Belgin, 1’den 10’a kadar ritmik olarak sayabilmekte, bunları kopya edebilmekte ve nesnelerle sayabilmektedir. |
Uzun Dönemli Amaç | Belgin, öğretim süreci sonunda vücudunun ana bölümlerini tanır. |
Kısa Dönemli Hedef | Belgin, kendisine sorulduğunda vücudun bölümlerinden baş ve başta bulunan bölümleri (gözler, kulaklar, burun, ağız) art arda 3 oturumda, %100 doğru olarak gösterir. |
Öğretimsel Hedef | 1. Başını gösterir. 2. Gözünü gösterir. 3. Kulaklarını gösterir. 4. Burnunu gösterir. 5. Ağzını gösterir. |
Öğretim Süreci A)Öğretimin yapıldığı yer B)Araç- gereçler C)Öğretimde kullanılan yöntemler/ teknikler D)Süre E)Dersin işlenişi Öğretimsel Hedeflerler 1. Başını gösterir. 2. Gözünü gösterir. 3.Kulaklarını gösterir. 4. Burnunu gösterir. 5. Ağzını gösterir. Değerlendirme: | Sınıf /Kaynak oda Oyuncak bebek, boy aynası, cd çalar, çocuk şarkıları cd’si, palyaço ponponu, walkman kulaklığı, emzik, şeker, ruj, tekerlemeler, şiirler parmak oyunları bilmeceler Doğrudan öğretim yöntemi, soru-cevap 40 dk 1. Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Dersin ilk aşamasında öğrenciye model olunarak oyuncak bebeğin başı gösterildikten sonra, öğretmen oyuncak bebeğin başını göstermesini istediğinde öğrenciye, model olunarak ve daha sonra sözel ipucu kullanılarak oyuncak bebeğin başını göstermesi sağlanır. Sonra ayna karşısında fiziksel ipucu azaltılarak kendi başını göstermesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi başını göstermesi istenir. Çocuğa vücudumuz şarkısı dinletilerek şarkıda baş sözcüğünün geçtiği yerlerde, sözel ipucu ile oyuncak bebeğin başını ve kendi başını göstermesi istenir. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. 2. Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı, uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Dersin ilk aşamasında öğrenciye model olunarak oyuncak bebeğin gözü gösterildikten sonra, öğretmen oyuncak bebeğin gözünü göstermesini istediğinde öğrenciye, model olunarak ve daha sonra sözel ipucu kullanılarak oyuncak bebeğin gözünü göstermesi sağlanır. Sonra ayna karşısında fiziksel ipucu azaltılarak kendi gözünü göstermesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi gözünü. göstermesi istenir. Çocuğa vücudumuz şarkısı dinletilerek şarkıda göz sözcüğünün geçtiği yerlerde, sözel ipucu ile oyuncak bebeğin gözünü ve kendi gözünü göstermesi istenir. Daha sonra çocuğun oyuncak bebeğin gözüne ve kendi gözüne fiziksel yardım sağlanarak gözlük takması sağlanır. Bu yardım aşamalı olarak azaltılarak sözel ipucu verildiğinde oyuncak bebeğin gözüne ve kendi gözüne gözlük takabilmesi sağlanır. Konu ile ilgili parmak oyunu oynanır ve bilmeceler sorulur. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. 3. Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Dersin ilk aşamasında öğrenciye model olunarak oyuncak bebeğin kulakları gösterildikten sonra, öğretmen oyuncak bebeğin kulaklarını göstermesini isteğinde öğrenciye, model olunarak ve daha sonra sözel ipucu kullanılarak oyuncak bebeğin kulaklarını göstermesi sağlanır. Sonra ayna karşısında fiziksel ipucu azaltılarak kendi kulaklarını göstermesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi kulaklarını göstermesi istenir. Çocuğa vücudumuz şarkısı dinletilerek şarkıda kulak sözcüğünün geçtiği yerlerde, sözel ipucu ile oyuncak bebeğin kulaklarını ve kendi kulaklarını göstermesi istenir. Daha sonra çocuğun oyuncak bebeğin kulaklarına ve kendi kulaklarına fiziksel yardım sağlanarak walkman kulaklığı takması sağlanır. Bu yardım aşamalı olarak azaltılarak sözel ipucu verildiğinde oyuncak bebeğin kulaklarına ve kendi kulaklarına kulaklık takabilmesi sağlanır. Konu ile ilgili bilmeceler sorulur, tekerlemeler söylenir, parmak oyunları oynanır. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. 4. Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Dersin ilk aşamasında öğrenciye model olunarak oyuncak bebeğin burnu gösterildikten sonra, öğretmen oyuncak bebeğin burnunu göstermesini isteğinde öğrenciye, model olunarak ve daha sonra sözel ipucu kullanılarak oyuncak bebeğin burnunu göstermesi sağlanır. Sonra ayna karşısında fiziksel ipucu azaltılarak kendi burnunu göstermesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi burnunu göstermesi istenir. Çocuğa vücudumuz şarkısı dinletilerek şarkıda burun sözcüğünün geçtiği yerlerde, sözel ipucu ile oyuncak bebeğin burnunu ve kendi burnunu göstermesi istenir. Daha sonra çocuğun oyuncak bebeğin burnuna ve kendi burnuna fiziksel yardım sağlanarak palyaço ponponu takması sağlanır. Bu yardım aşamalı olarak azaltılarak sözel ipucu verildiğinde oyuncak bebeğin burnuna ve kendi burnuna palyaço ponponu takabilmesi sağlanır. Konu ile ilgili bilmeceler sorulur, tekerlemeler söylenir, parmak oyunları oynanır. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. 5. Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Dersin ilk aşamasında öğrenciye model olunarak oyuncak bebeğin ağzı gösterildikten sonra, öğretmen oyuncak bebeğin ağzını göstermesini isteğinde öğrenciye, model olunarak ve daha sonra sözel ipucu kullanılarak oyuncak bebeğin ağzını göstermesi sağlanır. Sonra ayna karşısında fiziksel ipucu azaltılarak kendi ağzını göstermesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi ağzını göstermesi istenir. Çocuğa vücudumuz şarkısı dinletilerek şarkıda ağız sözcüğünün geçtiği yerlerde, sözel ipucu ile oyuncak bebeğin ağzını ve kendi ağzını göstermesi istenir. Daha sonra çocuğun oyuncak bebeğin ağzına biberon vermesi ve kendi ağzına fiziksel yardım sağlanarak şeker atması sağlanır. Bu yardım aşamalı olarak azaltılarak sözel ipucu verildiğinde oyuncak bebeğin ağzına biberon vermesi ve kendi ağzına şeker atması sağlanır. Konu ile ilgili bilmeceler sorulur, tekerlemeler söylenir, parmak oyunları oynanır. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. Değerlendirme formu kullanılarak başlangıç ve öğretim süreci kullanılacaktır. |
BÖP DEĞERLENDİRME FORMU
Öğrencinin Adı-Soyadı: Belgin TAN
Kısa Dönemli Hedef: Belgin, kendisine sorulduğunda vücudun bölümlerinden baş ve başta bulunan bölümleri (gözler, kulaklar, burun, ağız) art arda 3 oturumda, %100 doğru olarak gösterir.
Çalışma Yeri: Sınıf
Araç-Gereçler: Oyuncak bebek, boy aynası, cd çalar, çocuk şarkıları cd’si, palyaço ponponu, walkman kulaklığı, emzik, şeker, ruj, tekerlemeler, şiirler parmak oyunları bilmeceler
Öğretimin Başlama- Bitiş Tarihi: 10.12 2007- 17.12.2007
Öğretimsel Hedefler | Başlangıç Değerlendirmesi | 1. Oturum | 2. Oturum | 3. Oturum | 4. Oturum | 5. Oturum | 6. Oturum | 7. Oturum | 8. Oturum | 9. Oturum | 10. Oturum | ||
1. Başını gösterir. | |||||||||||||
2. Gözünü gösterir. | |||||||||||||
3. Kulaklarını gösterir. | |||||||||||||
4. Burnunu gösterir. | |||||||||||||
5. Ağzını gösterir. | |||||||||||||
Değerlendirme sistemi: +:Bağımsız -:Yapamaz S:Sözel yardım M:Model olma F:Fiziksel yardım
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI (BÖP) FORMU
Öğrencinin Adı- Soyadı: Belgin TAN
Sınıfı: 1-A
Öğretmenin Adı-Soyadı:
Ünite/ Konu | Benim Eşsiz Yuvam / Vücudumuz |
Öğrencinin Performans Düzeyi | Belgin, 7 yaşında 1. sınıf öğrencisidir. Alfabedeki e,l,a,t,o,p,r ve s seslerini bilmekte ve çıkarabilmektedir. Bu seslerden hece, kelime ve cümle oluşturma çalışmaları yapabilmektedir. Yönerge verildiğinde vücudunda başını, başındaki organlarını, gövdesini, kollarını ve bacaklarını gösterememektedir. Vücudundaki organların işlevlerini bilmemektedir. Model olunduğunda grup oyunlarına katılabilmekte, sözel ipuçları ile özel yönergelere uyabilmektedir. Belgin, 1’den 10’a kadar ritmik olarak sayabilmekte, bunları kopya edebilmekte ve nesnelerle sayabilmektedir. |
Uzun Dönemli Amaç | Belgin, öğretim süreci sonunda vücudunun ana bölümlerini tanır. |
Kısa Dönemli Hedef | Belgin, kendisine sorulduğunda vücudun bölümlerinden baş ve başta bulunan bölümleri (gözler, kulaklar, burun, ağız) art arda 3 oturumda, %100 doğru olarak söyler. |
Öğretimsel Hedef | 1. Başı gösterildiğinde adını söyler. 2. Gözü gösterildiğinde adını söyler. 3. Kulağı gösterildiğinde adını söyler. 4. Burnu gösterildiğinde adını söyler. 5. Ağzı gösterildiğinde adını söyler. |
Öğretim Süreci A)Öğretimin yapıldığı yerB)Araç- gereçler C)Öğretimde kullanılan yöntemler/ teknikler D)Süre E)Dersin işlenişi Öğretimsel Hedefler: 1. Başı gösterildiğinde adını söyler. 2. Gözleri gösterildiğinde adını söyler. 3. Kulakları gösterildiğinde adını söyler. 4. Burnu gösterildiğinde adını söyler. 5.Ağzını gösterildiğinde adını söyler. F)Değerlendirme | Sınıf, gerektiğinde kaynak oda Oyuncak bebek, boy aynası, cd çalar, çocuk şarkıları cd’si, palyaço ponponu, walkman kulaklığı, emzik, şeker, ruj, tekerlemeler, şiirler parmak oyunları bilmeceler Doğrudan öğretim yöntemi, soru cevap tekniği 40 dk. 1.Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Öğretmen model olarak oyuncak bebeğin baş kısmını gösterir ve daha sonra öğrenciye burasının adının baş olduğu sözel olarak ifade eder. Sonra öğretmen öğrenciye oyuncak bebek üzerinde bebeğin baş kısmını gösterir ve öğrenciden bu kısmın adını söylemesini ister. Gerekli durumlarda sözel olarak yardımlarda bulunulur ve oyuncak bebeğin başını söylemesi sağlanır. Etkinlik aşamasında ayna karşısında sözel ipucu azaltılarak kendi başını göstermesi ve o kısmın adının baş olduğunu söylemesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi başını göstermesi ve adlandırması istenir. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. 2. Öğretimsel Heder İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Model olunarak oyuncak bebeğin gözü gösterilir ve daha sonra öğrenciye burasının göz olduğu söylenir. Ardından fiziksel yardımla öğretmen öğrenciye oyuncak bebek üzerinde bebeğin göz kısmını gösterir ve öğrenciden bu kısmın adını söylemesini ister. Gerekli durumlarda sözel olarak yardımlarda bulunulur ve oyuncak bebeğin gözünü göstererek söylemesi sağlanır. Etkinlik aşamasında ayna karşısında sözel ipucu azaltılarak kendi gözünü göstermesi ve o kısmın adının göz olduğunu söylemesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi gözünü göstermesi ve adlandırması istenir. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. 3. Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Model olunarak oyuncak bebeğin kulağı gösterilir ve adının kulak olduğu söylenir. Ardından öğretmen fiziksel yardımla oyuncak bebek üzerinde bebeğin kulağını gösterir ve öğrenciden bu kısmın adını söylemesini ister. Gerekli durumlarda sözel olarak yardımlarda bulunulur ve oyuncak bebeğin kulağını göstererek söylemesi sağlanır. Etkinlik aşamasında ayna karşısında sözel ipucu azaltılarak kendi kulağını göstermesi ve o kısmın adının kulak olduğunu söylemesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi kulağını göstermesi ve söylemesi sağlanır. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. 4. Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Model olunarak oyuncak bebeğin burnu gösterilir ve adının burun olduğu söylenir. Ardından öğretmen fiziksel yardımla oyuncak bebek üzerinde bebeğin burnunu gösterir ve öğrenciden bu kısmın adını söylemesini ister. Gerekli durumlarda sözel olarak yardımlarda bulunulur ve oyuncak bebeğin burnunu göstererek söylemesi sağlanır. Etkinlik aşamasında ayna karşısında sözel ipucu azaltılarak kendi kulağını göstermesi ve o kısmın adının kulak olduğunu söylemesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi burnunu göstermesi ve söylemesi sağlanır. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. 5. Öğretimsel Hedef İçin Ders İşlenişi Çalışmaya başlarken öğrencinin dikkati çekilecek çalışmanın amacı uyması gereken kurallar ve çalışmayı bitirdiğinde kazanacağı ödül öğrenciye söylenir. Model olunarak oyuncak bebeğin ağzı gösterilir ve adının ağız olduğu söylenir. Ardından öğretmen fiziksel yardımla oyuncak bebek üzerinde bebeğin ağzını gösterir ve öğrenciden bu kısmın adını söylemesini ister. Gerekli durumlarda sözel olarak yardımlarda bulunulur ve oyuncak bebeğin ağzını göstererek söylemesi sağlanır. Etkinlik aşamasında ayna karşısında sözel ipucu azaltılarak kendi ağzını göstermesi ve o kısmın adının ağız olduğunu söylemesi sağlanır. Daha sonra aynaya bakmadan kendi ağzını göstermesi ve söylemesi sağlanır. Hedefe ulaşılırsa pekiştireç ödül olarak verilir. Değerlendirme formu kullanılarak başlangıç ve öğretim süreci değerlendirilecektir |
BÖP DEĞERLENDİRME FORMU
Öğrencinin Adı-Soyadı:Belgin TAN
Kısa Dönemli Hedef: Belgin, kendisine sorulduğunda vücudun bölümlerinden baş ve başta bulunan bölümleri (gözler, kulaklar, burun, ağız) art arda 3 oturumda, %100 doğru olarak söyler.
Çalışma Yeri: Sınıf, kaynak oda
Araç-Gereçler: Oyuncak bebek, boy aynası, cd çalar, çocuk şarkıları cd’si, palyaço ponponu, walkman kulaklığı, emzik, şeker, ruj, tekerlemeler, şiirler parmak oyunları bilmeceler
Öğretimin Başlama- Bitiş Tarihi:19.12.2005 / 22.12.2005
Öğretimsel Hedefler | Başlangıç Değerlendirmesi | 1. Oturum | 2. Oturum | 3. Oturum | 4. Oturum | 5. Oturum | 6. Oturum | 7. Oturum | 8. Oturum | 9. Oturum | 10. Oturum | ||
1. Başı gösterildiğinde adını söyler. | |||||||||||||
2. Gözü gösterildiğinde adını söyler. | |||||||||||||
3. Kulağı gösterildiğinde adını söyler. | |||||||||||||
4. Burnu gösterildiğinde adını söyler. | |||||||||||||
5. Ağzı gösterildiğinde adını söyler. | |||||||||||||
Değerlendirme sistemi: +:Bağımsız -:Yapamaz S:Sözel yardım M:Model olma F:Fiziksel yardım
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder